Naj­now­szą pieśń naj­więcej ludzie sławią.

wtorek, 27 października 2015

Muzyka country


                Dziwna sprawa tą muzyką, wszyscy myślą o niej, że to coś a’la polskie disco polo. Może i śpiewają ją wieśniacy, ale z reguły teksty mają o wiele bardziej inteligentne, niż ten polski folklor, gdzie należy kochać misia, co ma gacie w kropeczki. Teksty country to nie rzadko poezja. A jeśli to zbyt górnolotnie powiedziane, to przynajmniej omawiają wiele spraw światopoglądowych. Tylko prosty chłop ze wsi który wie co to ciężka robota, co trzeba zrobić aby na stół każdego miastowego trafił chleb, surówka czy hamburger. Śmieje się z obłudy tych ludzi, którzy kochają wszystkie żywe stworzenia, ale głodu nie zaznają, chcą mieć dach strzelisty nad głową i wewnątrz nagrzane w kominku, ale bez wyrębu lasów, chcą zarabiać tysiące byle rąk sobie nie ubrudzić. Chłop jeśli ma choć odrobinę talentu opisuje co widzi we współczesnym społeczeństwie. I tak właśnie powstaje nowoczesna muzyka Country.
Gorzej gdy jest to czeski rolnik nie znający angielskiego, chiński pracownik agrarny, czy grzebiący w pustynnym piachu arab. Im też się ciśnie się pieśń na usta, ale ich Country nikt nigdy nie kupi, nikt im nic nie nagra, nic nie zaoferuje. Każda jedna z tych pieśni wsiąknie w ziemię jak krople potu podczas roboty.
Jedyna szansa w tym, że dotrę do takich osób i uchowam ich twórczość dla potomnych. Oto jedna z takich odratowanych piosenek

Ja się kieruje instynktem
Mam takiego kolegę
Bardzo lubi zwierzęta
I na facebooku wystawia
Kotki i pieski, pisklęta
A ja ze szwagrem poluję
I jedno ci powiem bracie
Gdyby tak jeleń wybiegł na ciebie
To byś se obsrał  gacie
Ref
Ogólnie jestem eko
I nienawidzę przemocy
Dlatego rano pijam mleko
 zabijam tylko w nocy
2
Ci co miłują przyrodę
Płaczą by życie chronić
Nie przymierali głodem
Market ich zawsze bronił
A ja im mówię basta
Rozumiem wasze żale
Ale nie dajcie się zwariować
 w tym ekologicznym szale.
Ref
Ogólnie jestem eko
I nienawidzę przemocy
Dlatego rano pijam mleko
 zabijam tylko w nocy

3
Lecz kiedy wchodzę do lasu
I czuję ten smród na miocie
Pośród nagonki hałasu
Duszę zostawiam na płocie
Instynkt kieruje mym Ciałem
Mord wypełnia me zmysły
Bez ofiar wyjść nie chciałem
Eko wierzenia prysły.
Ref…
Ogólnie jestem eko
I nienawidzę przemocy
Dlatego rano pijam mleko

 zabijam tylko w nocy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz