Naj­now­szą pieśń naj­więcej ludzie sławią.

piątek, 4 września 2015

disco polo referndum

Kiedyś Kwaśniewski do kampanii wyborczej zatrudnił zespół Top One. Taką starą polską kapelę Disco Polo, żeby mu wyśpiewali „Olek Olek poszlim w Polen”. On wygrał, oni za chałturę wzięli dobre pieniądze i wszyscy byli zadowoleni. Gorzej z tymi którzy uwierzyli w politykę. Że to na poważnie trzeba brać, że to jakieś ideały propagować, że razem będziemy tworzyć i zmieniać. Ci odbili się od ściany i spadli na twarz, na progu biura interesantów dla bezrobotnych. Ich idee nie wystarczyły do tego aby otrzymać zasiłek od państwa.
Olek miał już doświadczenie. Wiedział, że trzeba traktować to z przymrużeniem oka.  Jakiś głupi tekst, jakaś dziecinna muzyka. Nie żebym miał coś przeciwko fanom disco polo, ale wiadomo, kto tego słucha ten z wiochy. Ci wszyscy co tak myśleli, popłynęli. Tylko człowiek ze wsi, zna naprawdę życie. Mówi prostym polskim językiem. Wprost godo co go bawi, czego potrzebuje, a co go wkurwia.  Proste żądania, to odzew musi być prosty.
I do tego wiadomo, nikt nie chce wiedzieć jak w polityce jest naprawdę. Tylko piękne obrazki.
Dlatego gdy chłopaki z myślą o tym by zarobić grube pieniądze na piosence reklamującej wybory referendalne, przedstawili swój disco-polowy numer, wszystkim głównym partiom w tym kraju, zdziwili się dostając od nich odpowiedzi odmowne. Szybko zrozumieli, że ważne są tylko zabawy i konieczności. Śpiewać, żeby kogoś wkurwiać nie ma takiej potrzeby. Nikt za to nie chce płacić.
Taki numer, taki tekst. Top One może czyścić artystom buty. Niestety piosenka mimo świetnej aranżacji na akordeon Weltmeister i dwa syntezatory Hammond musiała trafić do kosza. Dobrze, że lubię szperać po koszach. Prawdziwy tekst o charakterze polityka ujęty w prostych słowach. Uratowany rarytas.Niestety muzykę możemy sobie tylko wyobrazić:

Dwie twarze
Ja i ty, ty i ja, straszny dramat
Chciałem wejść lecz przede mną brama
Od początku wiem kolego, co żeś gadał
Ty twierdziłeś bez problemu, że się nadam
1
Miałem cię za bliźniaka brata
Wyszła z tego gniewu armata
Oficjalnie powiedziałeś
że ci złoto zabrałem.
tyle lat ze sobą żylim
ty mi spod nóg zrywasz kilim
ja zachwiany nad twym foto
serce pytam wróg, czy kto to
odpowiedzieć nie potrafię
narysowałem żyrafę

ref: erendum, erendum góra
dziś opcja wygra która
lewa, prawa, centrum, szyja
wszystko jedno i tak żmija
2
Do mnie się uśmiechasz
Wśród obcych narzekasz
myślałem – przyjaciele
wspólnego nie wiele
mamy, ty  potrafisz oczernić
nie mam zamiaru być bierny
na twe straszne słowa
zdoi cię ma mleczna krowa
gazeta, jeszcze nie wiedziałeś
zbyt słabo mnie poznałeś
lecz ja robię w redakcji
korzystam z atrakcji
najpierw słucham rewelacji
potem robię ich na stacji
na szaro w wagonie
będą na pierwszej stronie

ref: erendum, erendum góra
dziś opcja wygra która
lewa, prawa, centrum, szyja
wszystko jedno i tak żmija
3
bogatych przytykasz
śmierć za dupę dotykasz
się obronić potrafię
datek dam na parafię
ksiądz prezesem jest loży
oto moi protektorzy
sędzia, szeryf, obrońca
doprowadzi do końca
nie chcę więcej afery
początek mojej kariery
bo jak się na to nie zgodzą
grubo sobie zaszkodzą
drugi etap mam
w złoty sedes sram
rzadko kto dobrze wyciera
dupsko samego premiera.
Temu jestem tu wygrany
Kolejny numer strzelamy.
Premier rudy na udzie
Preziowi zagra na dudzie
Tak:  dudu du du, dudu du du,
 du du du, dudu da.

ref: erendum, erendum góra
dziś opcja wygra która
lewa, prawa, centrum, szyja
wszystko jedno i tak żmija
4
Dziś wybrali, lecz nie ja
Taka moja konfesja
Mówi, że niedzielna praca
Zawsze w gówno się obraca

ref: erendum, erendum góra
dziś opcja wygra która
lewa, prawa, centrum, szyja

wszystko jedno i tak żmija

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz